یکشنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۹

بازاریابی سیاسی

تو لیست "مطالبی برای وبلاگ" که خودش یک پست انتشار نیافته ی ذخیره شده ی منه، یک گزاره ای داشتم به نام "مارکتینگ و سیاست ورزی" ... بعنوان کسی که سال ها تو هر دو زمینه کار کرده ام، تو ذهنم به این نتیجه رسیده بودم که باید از دانش بازاریابی توی سیاست استفاده ی وسیعی بشه ... امروز بالاخره دوباره چشم به اون گزاره خورد و جستجو رو آغاز کردم
یک نشریه ای پیدا کردم به نام ژورنال پلیتیکال مارکتینگ که پنج تا از مقالات بسیار دانلود شده اش را برای آشنایی با مجله ارائه داده. به تیتر مقالات نگاه کنید ... خیلی جالبه
1- مدیریت تاثیرگذاری سیاسی: چگونه استنادهای استعاری، پیام های کوتاه رادیو تلویزیونی، وضعیت ظاهری، ویژگی های شخصیتی می تواند باعث پیروزی در انتخابات شود
2- استدلال و انتخاب: یک بررسی مفهومی از نحوه ی تصمیم گیری و رفتار انتخاباتی مصرف کنندگان (جالبه که درست مثل کالا در بازار از واژه ی مصرف کنندگان استفاده می شود)
3- منظری شناخت شناسانه از مارکتینگ سیاسی
4- تدوین نظریه و مفاهیم در مارکتینگ سیاسی- موارد و یک طرح
5- مفهوم دهی و آزمون نام تجاری (برند) های سیاسی در فضای سیاسی بریتانیا
جالب بود نه؟
برای بازاریابی سیاسی به فارسی یک جستجوی گوگلی بزارین ببینین چه خبره ...
می دونی؟ به نظرم میاد ما هم باید این علم رو یاد بگیریم ... حتی اگه اونو بورژوایی بدونیم و غیر قابل استفاده در سیاست ورزی هامون(!؟)، حداقل برای اینکه تو این بازار آشفته، یکهو  یک چیزهایی رو بهمون ندازن

هیچ نظری موجود نیست: